The China–North Korea–Iran Nuclear Triangle-This Is A REAL Worry; Shows China are Liars, dishonest, and has no Ethics, Morals or Scruples!

Sankei Shimbun, the conservative Japanese newspaper, reported on Sunday that North Korea is planning to use five Chinese businessmen to smuggle equipment to Iran for use in its nuclear and missile programs. According to an unnamed source, an Iranian delegation, including senior officials from the Ministry of Intelligence and National Security, visited the North last month to help plan the transfers. 

The five Chinese intermediaries are located in Hunchun, near the North Korean border, and Beijing. Pyongyang and Tehran have been planning to use the intermediaries to minimize travel between them as a means of avoiding detection by international weapons inspectors and Western intelligence agencies.

Both Beijing and Tehran have denied similar allegations. Yet whether this particular Sankei report is true, China has facilitated nuclear transfers of technology to the two states, both directly and through Pakistan.

All four nations have uranium enrichment programs that are based on China’s technology. That’s no coincidence because Beijing covertly transferred the technology to Pakistan beginning in 1974 in a now well-documented cooperation.

Later, Dr. A. Q. Khan, the “father of Pakistan’s bomb,” merchandised that technology to the two other states. Khan’s dealings with North Korea began sometime in the early 1990s. Islamabad and Pyongyang, for instance, had entered into a nukes-for-missiles deal with “Pakistani” enrichment technology heading to North Korea and North Korean missiles going to Pakistan. Pakistani air force planes involved in transferring items covered by this arrangement—including centrifuges used to enrich uranium to weapons-grade purity—refueled at a military base in Lanzhou, in central China, on their way to and from North Korea in 2002.

It is inconceivable that Beijing was unaware that its two closest allies were trading one of its most sensitive technologies and using its own military facilities to complete the exchange. Since 2002, the United States has sanctioned Chinese companies for transferring to the North items useful in a uranium-weapons program. Scruples

With regard to Iran, analysts concur with the staff of the International Atomic Energy Agency, the UN nuclear watchdog, that Tehran obtained centrifuges from the Khan network. Khan in fact confessed to transfers to Iran.

Yet China directly—and continuously—transferred to Iran materials and technology, even after 1997 when, in behind-the-scenes discussions between Chinese leader Jiang Zemin and US President Bill Clinton, Beijing promised Washington to stop supporting the ayatollah’s nuclear program. In November 2003, for example, the Associated Press reported that the staff of the IAEA had identified China as one of the probable sources of equipment used in Tehran’s suspected nuclear weapons program. And in July 2007, the Wall Street Journal reported that the State Department had lodged formal protests with Beijing about Chinese companies, in violation of Security Council resolutions on Iran, exporting to that country items that could help Tehran build nuclear weapons.

China’s assistance has, unfortunately, continued into this decade. This March, for instance, Malaysian police in Port Klang seized two containers from a ship en route to Iran from China. Authorities believe that items labeled “goods used for liquid mixing or storage for pharmaceutical or chemical or food industry” were actually parts for nuclear warheads.

The Sankei report indicates that Beijing, despite decades of assurances to the United States, is still involved in the most dangerous trade in the world.

Advertisements

What is China up to in Libya? Refusing to recognize the new Government-That’s What!

On Saturday, Mustafa Abdel Jalil, the head of Libya’s National Transitional Council, accused China of blocking the unfreezing of assets. Beijing on Thursday had agreed to the release of an initial $15 billion, but it is standing in the way of allowing more funds to go to the cash-strapped interim government. SaidNTC spokesman Shamsiddin Abdulmolah, referring to the Chinese, “I’m sure they are going to use their veto card to make sure that their interests here in Libya are secure.”  – Refusing to

Beijing seems determined to make itself unwelcome in the new Libya. For one thing, the Chinese are refusing to recognize the new government. Even the Russians threw in the towel and established formal ties with the transitional council on Thursday. The best China will do is say the NTC has an “important position and role”  and that it will recognize the council when the time is “ripe.”

Worse, Toronto’s Globe and Mail revealed on Saturday that earlier this summer three Chinese state enterprises offered “huge stockpiles” of sophisticated weapons—worth at least $200 million—to Colonel Qaddafi’s representatives. Beijing, of course, denies any wrongdoing. “We have clarified with the relevant agencies that in July the Qaddafi government sent personnel to China without the knowledge of the Chinese government and they engaged in contact with a handful of people from the companies concerned,” said Foreign Ministry spokeswoman Jiang Yu on Monday. She also claimed no sales in fact took place.

In fact they did, at least according to the new Libyan government. “I’m almost certain that these guns arrived and were used against our people,” said Omar Hariri, head of the NTC’s military committee, according to the same Globe and Mail story. The transitional council also claims it has “hard evidence”—some of the weapons themselves, retrieved from the field, as well as documents—of Beijing’s sales, according to the New York Times. Over the weekend, NTC spokesman Abdulrahman Busin said the council would seek accountability for the sales. And there is a lot to be accountable for: the transactions violate Security Council Resolution 1970, which China actually voted for in February.

Perhaps Beijing is thinking it can trade its vote on the blocked funds to ensure that the new Libyan government protects Chinese interests. If so, the tactic looks unpromising, but even if Beijing gets what it wants in the short term, any victory will come at high cost.

A half decade ago, Western analysts marveled at China’s deft diplomacy. Even if they were right then, Beijing officials have since lost their playbook. China is digging itself in deeper with brutish tactics in Libya, just another symptom of its new brazen and belligerent foreign policy.

China Pays Cash for Censorship; U.S Diplomatic Cable States-Unbelievable!

PART OF A massive cache of diplomatic cables from the U.S. Embassy in Beijing shows that Chinese regime “search engines apparently regularly accept money from corporate clients to suppress negative news in online search results.” The cable was sent in September 2008, at the height of China’s melamine-tainted milk scandal. It also includes information that the country’s most popular search engine and one of the worst corporate offenders in the melamine scandal colluded to suppress information about the scandal.

The cable states:

Embassy contacts say that while it is unclear whether Baidu and Sanlu are guilty of colluding to suppress information in this specific case, they nevertheless assert that, in general, major search engines in China do offer corporate clients a variety of means to censor negative information in exchange for cash.

Sanlu produced infant milk formula that sickened scores of infants. Some died from consuming the formula. Chinese nationals with corporate background who have been privvy to similar dealings were quoted as confirming the allegations of censorship. According to the cable:

A PRC citizen account manager at Fleishman-Hillard’s Beijing corporate communications practice, told PolOff that it is “normal practice for (Chinese) media to ban negative news for advertisement clients.” Huang noted that this “brand protection service” is not written into contracts, so it is “difficult to track.”…an American citizen and director of Ogilvy Pubic Relations China’s Digital Strategy group, told PolOff that although he had never seen evidence of a “smoking gun” implicating Baidu in this practice, he nevertheless said he believes that Baidu will “do just about anything for the right price, “including manipulating online search results. …a PRC citizen consultant at Ogilvy Public Relations, separately admitted to PolOff that two years ago she and her team at Ogilvy advised a major U.S. shipping client that they could pay Chinese search engines to censor news.

China offered huge stockpiles of weapons to Muammar Gaddafi

China offered huge stockpiles of weapons to Muammar Gaddafi during the final months of his regime and held secret talks on shipping them through Algeria and South Africa, The Globe and Mail reported.

State-controlled Chinese arms companies were ready to sell weapons and ammunition worth at least $200 million (141 million euros) to Gaddafi in late July, despite UN sanctions, the Canadian daily said, citing secret documents it had obtained.

The papers do not confirm whether any military assistance was delivered, but senior members of Tripoli’s new ruling council say they reinforce their suspicions about the recent actions of China, Algeria and South Africa, the report said on Sunday.

Algeria, China and South Africa have been reluctant to endorse NATO’s actions in Libya, the Toronto newspaper recalled.

Omar Hariri, chief of the transitional council’s military committee, reviewed the documents and concluded they explained the presence of new weapons on the battlefield, The Globe and Mail said.

“I’m almost certain that these guns arrived and were used against our people,” Hariri said.

The documents were discovered in a pile of trash sitting at the curb in a neighborhood known as Bab Akkarah, where several of Colonel Gaddafi’s most loyal supporters had homes.

They showed that Gaddafi’s top security aides made a trip to Beijing in mid-July, where they met with officials from China North Industries Corp. (Norinco); the China National Precision Machinery Import & Export Corp. (CPMIC); and China XinXing Import & Export Corp.

The Chinese companies offered the entire contents of their stockpiles for sale, and promised to manufacture more supplies if necessary, The Globe and Mail said.

The hosts thanked the Libyans for their discretion, emphasized the need for confidentiality, and recommended delivery via third parties, it added.

The Chinese companies also noted that many of the items the Libyan team  requested were already held in the arsenals of the Algerian military and could be transported immediately across the border, The Globe and Mail said.

Appendices stapled to the main memo show that the parties discussed truck-mounted rocket launchers, fuel-air explosive missiles and anti-tank missiles, among others items, the report said.

The Chinese apparently also offered offered Gaddafi’s men the QW-18, a surface-to-air missile, which is roughly similar to a US Stinger and is capable of bringing down military aircraft, the paper said.

South Korea Deports Falun Gong Practitioners -Yielding to Chinese Regime Pressure

Falun Gong practitioners in South Korea are displaying a banner at a press conference in front of the Korean government building complex in Gwacheon on Jan. 24, 2011, protesting South Korea’s decision to deport Falun Gong practitioners back to China. Th (Jin Guohuan/Epoch Times)

South Korea, in violation of the United Nations Refugee Convention, deported three Falun Gong practitioners back to China this July, where they may face imprisonment and torture. This is the latest in a string of such deportations and is believed to be due to pressure from the Chinese Communist Party (CCP).

Li Xiaoce, the spokesperson for the Global Mission to Rescue Persecuted Falun Gong Practitioners, told The Epoch Times in a phone interview that in the past two years, the South Korean government has forcefully deported a total of 10 Falun Gong practitioners to China on six separate occasions, five of them ethnic Koreans.

“When we told this to the governments and organizations of various countries, they were all shocked and showed great concern. There is not a single country in the world that assists the CCP to this extent,” Li said.

Li said others have asked him if the South Korean government has arranged these deportations out of fear of the Chinese regime. He believes the South Korean government does not act out of fear, but out of a desire to flatter the Chinese regime by assisting it in the persecution of Falun Gong.

When South Korea forcefully deported two Falun Gong practitioners in July 2009, 23 U.S. legislators sent a joint letter to the South Korean government, asking them to not let this happen again. However, four more incidents of deportation followed, with more people deported each time, according to Li.

“The decision by President Lee Myung-bak’s government to deport Falun Gong practitioners has damaged South Korea’s image in the international community,” Li said.

Violating International Law

Li supplied transcripts to The Epoch Times from a press conference he organized earlier this year in front of the Korean government building complex in Gwacheon.

Theresa Chu, the Asia director of the American Human Rights Lawyers Association and one of the speakers, said the United Nations clearly states in its Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment that no country must send someone back to an area where he or she might face torture.

“The torture methods the CCP has used on Falun Gong practitioners are widely known; sending them back [to mainland China] is like murder. South Korea should not commit such an international human rights violation,” Chu said.

David Matas, a renowned international human rights lawyer from Canada said the CCP violates the Refugee Convention and forcefully deports North Korean refugees, but South Korea—a democratic country—also violates the convention by deporting Falun Gong practitioners.

Matas said this is why it’s very important for the South Korean people to oppose the decision to deport Falun Gong refugees.

Also speaking at the press conference was Taiwanese lawyer Kenneth Chiu, who said it is common knowledge that the CCP persecutes Falun Gong practitioners. Chiu addressed the questionable legal basis for the deportations.

Chiu also explained that according to Articles 1 and 33 of the Refugee Convention, people who have been given refugee status can’t be deported, and these two articles also cannot be altered by any individual country. In other words, the South Korean government is in clear violation of the convention.

Chiu pointed out that many Korean legal professionals are of the opinion that, based on the law, the sentences given to Falun Gong refugees are too harsh and very likely due to foreign factors, such as pressure from the CCP.

Chiu also said the South Korean court has violated Article 76, Section 8 of the Immigration Control Act. The article says that those who have not received refugee status, especially those awaiting verification, can be permitted to temporarily stay by approval of the President.

Chinese officials have laughed off Australia’s concerns about its human rights record

Chinese officials have laughed off Australia’s concerns about its human rights record, instead questioning Australia’s own performance regarding asylum seekers, US diplomatic cables reveal.
Provided to Fairfax newspapers by WikiLeaks, the confidential cables between Australian and American diplomats reveal China’s denial of rights abuses.

Australia’s ambassador in Beijing, Geoff Raby, said China had aggressively resisted discussion about rights abuses in Tibet, Fairfax reported.

China’s Assistant Foreign Minister He Yafei expressed strong dissatisfaction with former Prime Minister John Howard’s 2007 meeting with the Dalai Lama, the cables reveal.


 Australian diplomats said Chinese officials would “employ the `you-don’t-understand-China’ laugh and dismiss Australian information as inaccurate” and “frequently try to run down the clock with long monologues”.

The Chinese instead questioned Australia about its own human rights record, asking about the mishandling of terrorism allegations against Indian doctor Mohammed Haneef, the treatment of asylum seekers and the Northern Territory intervention. Yes, but at least the Australian Police do not commit the following:

The Female Falun Gong Practitioner was beaten and Raped by Chinese Police

For more alarming information, please view: http://english.falundafamuseum.org/b5/category/id/6/Facts%20of%20Persecution

Comments on this one please… 

Disclaimer and Fair Use Information – See My Pages

China plans to bully other counties and take 80% of the South China Sea

Beijing’s troubling South China Sea policy

Sources: J/Times; MICHAEL RICHARDSON

SINGAPORE — China is already one of the world’s largest offshore energy producers. It wants to become bigger still by finding more oil and natural gas in home waters or in zones close to China, to avoid becoming excessively dependent on foreign imports.

However, China’s evolving energy security strategy could further complicate its relations with Southeast Asia, and with countries like Japan, the United States and South Korea that regard the South China Sea as an international highway for trade and free movement of military planes and ships.
A major focus of Beijing’s offshore search for energy to fuel its rapid economic growth is on the South China Sea, where it has overlapping territorial claims with Vietnam, the Philippines, Malaysia and Brunei.
China’s Global Times on April 19 published a special report on the South China Sea, which it dubbed the “second Persian Gulf.” The paper said that the South China Sea contained over 50 billion tons of crude oil and more than 20 trillion cubic meters of gas. This is about 25 times China’s proven reserves of oil and eight times its gas reserves.
No source was cited by the Global Times for its estimate of the amount of oil and gas beneath the seabed of the South China Sea. However, the paper quoted Zhang Dawei, a senior official in the Ministry of Land and Resources, as saying that an intensified offshore search was “the key” to solving China ‘s energy predicament.
China’s voracious appetite for oil to run its transport system has shifted the economy from oil self-sufficiency in the early 1990s to dependence on imports for 55 percent of its consumption in 2010, exceeding what the Global Times called “the globally recognized energy security alert level of 50 percent.”
Not only is China’s oil import ratio rising fast, its reliance on foreign gas is increasing apace too as the government encourages a switch to cleaner burning gas from coal to cut air pollution and global warming emissions. Coal is China’s predominant fuel for generating electricity.
A recent report by Macquarie investment bank forecast that China’s gas self-sufficiency ratio was set to decline from 90 percent in 2010 to 65 percent in 2020. State-owned energy companies are preparing to search the seabed off the Chinese coast for oil and gas at ever greater water depths and distances from China’s shores.
CNOOC, the offshore oil and gas producer, notes that the deep waters of the South China Sea remain “underexplored” and have “huge potential.” The company has outlined plans for a major push into the area as it learns to operate a fleet of Chinese-built deep-sea drilling rigs over the next few years.
China’s navy and air force are rapidly acquiring the equipment and skills to project power into the South China Sea and protect Chinese energy companies there.
Until now, China’s energy search and production have been confined to the northern sector of the South China Sea off Hong Kong and Hainan Island. Only Taiwan contests China’s territorial claims in this area.
But just this month, Beijing reiterated its assertion of control over some 80 percent of the South China Sea and all the islands and reefs in a U-shaped claim extending deep into the maritime heart of Southeast Asia. It did so in a letter of protest concerning the Philippines that was circulated to all member states of the United Nations.
In the letter, dated April 14, China said that since the 1970s, the Philippines had “started to invade and occupy some islands and reefs of China’s Nansha Islands,” known in English as the Spratly Islands.

In defining the scope of China’s claim, Beijing’s letter went further than its previous U.N. protests at Malaysian and Vietnamese territorial claims in the South China Sea.
Beijing’s letter asserted that the widely scattered Spratly Islands were “fully entitled” to their own Territorial Sea, Exclusive Economic Zone and Continental Shelf, even though most are uninhabited and barely visible at high tide.
There is no way that China could use current international law to justify a claim to a sovereign territorial sea extending out as far as 12 nautical miles from each Spratly atoll and reef, plus a 200-nautical mile exclusive economic zone and a continental shelf stretching as far out as 350 nautical miles, for fisheries, energy and mineral resources.
But in the U.N. letter, China justified its claim based on two of its own controversial maritime laws, in addition to the 1982 U.N. Convention on the Law of the Sea. The national laws validate China’s claims; the U.N. treaty does not.
If the struggle to control the South China Sea is based on power politics instead of current international law, Beijing will have the upper hand against weaker opponents.

(Michael Richardson is a visiting senior research fellow at the Institute of South East Asian Studies in Singapore)

%d bloggers like this: